Železniční trať

Ve stanici Žatec se na hlavní trať Buštěhradské dráhy (BEB) z Prahy do Chomutova napojila trať Plzeňsko-březenské dráhy (EPPK) z Plzně do Mostu. Buštěhradská dráha zahájila provoz 4. února 1871, Plzeňsko-březenská dráha 16. září 1872. Pro staniční budovu, která byla postavena v letech 1871-1873, uplatnil inženýr Josef Chvála typové plány pro velké stanice, což odpovídalo jak významu města, tak důležitosti uzlové stanice. V roce 1902 byl přistavěn restaurační pavilon a kryté schodiště umožňující pohodlnější přístup do zvětšeného vestibulu z nižší uliční úrovně. Tyto části navrhoval Adolf Schrayer sice v odlišném celkovém pojetí, ale s použitím stejných detailů a prvků jako na původní budově.

Budova hlavního nádraží - zadní část z ulice
Budova hlavního nádraží - zadní část z ulice
Hlavní nádraží - odjezd vojáků na frontu za 1. světové války
Hlavní nádraží - odjezd vojáků na frontu za 1. světové války
Encyklopedie
kontakt HLAVNÍ BUDOVA
Regionální muzeum K. A. Polánka
Husova 678
Žatec 438 01
IČO: 00360805
 
telefon
608 200 697
email
rmz@muzeumzatec.cz
bod
mapa

přejít na Facebook

 

kontakt KŘÍŽOVA VILA
Regionální muzeum K. A. Polánka, pracoviště Křížova vila
Zeyerova 344
Žatec 438 01

telefon
774 192 414, 415 710 389
email
 
bod
mapa
kontakt STARÁ PAPÍRNA
Regionální muzeum K. A. Polánka
pracoviště Stará papírna
Volyňských Čechů 733
Žatec 43801
 
telefon
email
 
bod
Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním cookies, nezbytných pro dobré fungování webu.