Jaromírovy ražby zpočátku navazují na předchozí ikonografické a epigrafické vzory. Na typu kříž / kaplice tak najdeme opisy se jmény pražské a vyšehradské mincovny a jméno mincmistra Nacuba. Již na tomto typu však dochází k několika zajímavým změnám. První je uvedení jména a titulu anglosaského krále Ethelreda a winchesterského mincmistra Aelfsiga v opisech vedle jména Jaromíra a mincovny Praha, popř. dokonce i zcela samostatně. Druhým je (pomineme-li ražbu bez uvedení jména panovníka snad z doby krize) nejstarší uvedení jména svatého Václava v opisu SCS.WENZEZL[AVS].M[ARTYR. Na Jaromírových mincích se také poprvé objevují jména mincoven Kouřim a Plzeň. Ovšem zcela výjimečným jevem Jaromírova mincovnictví je obrazové i opisové sepětí části jeho ražeb s byzantskými vzory, které nemá před ani po jeho vládě obdoby. Nově se tak objevuje na českých mincích poprsí dvou panovníků a Kristovo poprsí doprovázené texty typu IHC DOMINUS NOSTER. Pod jejich vlivem pak dochází k převzetí starších českých motivů nově však ztvárněných – poprsí panovníka, ptáka a pravice Boží – opět doprovázenými christologickými texty, popř. pojmenováním obrazu – DEXTERA DEI. Poprvé se také místo obrazu v poli na českých mincích objeví nápis, a to jména hlavního města či mincovny Praha PRAGA.