Železniční trať

Ve stanici Žatec se na hlavní trať Buštěhradské dráhy (BEB) z Prahy do Chomutova napojila trať Plzeňsko-březenské dráhy (EPPK) z Plzně do Mostu. Buštěhradská dráha zahájila provoz 4. února 1871, Plzeňsko-březenská dráha 16. září 1872. Pro staniční budovu, která byla postavena v letech 1871-1873, uplatnil inženýr Josef Chvála typové plány pro velké stanice, což odpovídalo jak významu města, tak důležitosti uzlové stanice. V roce 1902 byl přistavěn restaurační pavilon a kryté schodiště umožňující pohodlnější přístup do zvětšeného vestibulu z nižší uliční úrovně. Tyto části navrhoval Adolf Schrayer sice v odlišném celkovém pojetí, ale s použitím stejných detailů a prvků jako na původní budově.

Budova hlavního nádraží - zadní část z ulice
Budova hlavního nádraží - zadní část z ulice
Hlavní nádraží - odjezd vojáků na frontu za 1. světové války
Hlavní nádraží - odjezd vojáků na frontu za 1. světové války
Encyklopedie
kontakt HLAVNÍ BUDOVA
Regionální muzeum K. A. Polánka
Husova 678
Žatec 438 01
IČO: 00360805
 
telefon
608 200 697
email
rmz@muzeumzatec.cz
bod
mapa

přejít na Facebook

 

kontakt KŘÍŽOVA VILA
Regionální muzeum K. A. Polánka, pracoviště Křížova vila
Zeyerova 344
Žatec 438 01

telefon
774 192 414, 415 710 389
email
vilakriz@muzeumzatec.cz
bod
mapa

přejít na Facebook

kontakt STARÁ PAPÍRNA
Regionální muzeum K. A. Polánka
pracoviště Stará papírna
Volyňských Čechů 733
Žatec 43801
 
telefon
email
 
bod
Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním cookies, nezbytných pro dobré fungování webu.